sobota, 30 listopada 2013

Adwent, czas oczekiwania - 2013




Zapalona świeca w niedzielny poranek
pierwszym jej promieniem serce nam ogrzeje
a kolejne znacząc Niedziele Adwentu
przyniosą dla świata ukryte nadzieje...
  
(Renia)



Jutro rozpoczyna się czterotygodniowy czas Adwentu... Radosny okres oczekiwania... na powtórne przyjście Maleńkiego. Lubię czekać i lubię ten czas... Staram się i chcę przeżywać go duchowo... W tym roku nie będzie zabiegania, gonitwy... Poświęcę więcej czasu na refleksję...

Jakże ten okres adwentowy podobny jest do życia ludzkiego, które jest oczekiwaniem, podsumowaniem naszych osiągnięć, sukcesów, smutków, nieporozumień... Na ten okres nie może u mnie zabraknąć wieńca adwentowego, w którym znajdują się cztery świece...Podczas każdej niedzieli zapalana jest kolejna świeca...

Pierwsza, symbolizuje - przebaczenie, druga - wiarę, trzecia - przymierze z Bogiem a czwarta - nadejście Mesjasza...





Wieniec adwentowy to symbolika chrześcijańska... Stanowi formę ludowej, domowej pobożności... Zrobiony jest z gałązek drzewa iglastego ze świecami... Bogata symbolika: światło, zieleń, krąg oznaczają wspólnotę oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia...




Adwent, to ważny okres zastanowienia się nad swoim życiem... To czas wyciszenia, czas rozmyślań o tym co było, jest i będzie... To czas przybliżający mnie coraz bardziej do Świąt Bożego Narodzenia... A Święta są dla mnie wyjątkowe, celebruję wyjątkowe chwile i wszystkim się rozkoszuję... Przygotowuję się do Świąt nie tylko zewnętrznie strojąc  uroczyście swój dom, ale przede wszystkim duchowo...

To już jutro zaczyna się Adwent !!!!

   Zwiastowanie 
Leonardo da Vinci

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Wszystkim odwiedzającym mojego bloga, życzę radosnego i pełnego dobra Adwentu...
Pozostawiam serdeczne pozdrowienia...


87 komentarzy:

  1. Piękny post. Nawet jeżeli sobie tego nie uświadamiamy, to tego nam właśnie trzeba do wewnętrznego wyciszenia choćby przez te kilka tygodni.

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za ten post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, w tym czasie i nie tylko potrzebujemy wewnętrznego wyciszenia...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. wszystko ma swój czas i swoje miejsce ... wszystko ma też swoją kolejność .. jeśli przegapimy pierwszą świecę kolejnych nie potrafimy zapalić ... tak myślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, każda ze świec jest dla mnie bardzo ważna...
      Już dzisiaj zwolniłam tempo...Jestem przygotowana na Adwent.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pięknie nas wprowadziłaś w przedświąteczny nastrój wyciszenia, oczekiwania, ale i radości.
    Masz piękne dekoracje! Pozdrawiam Luciu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję za dekoracje...
      Wszystkiego dobrego ...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Pięknie masz dom ozdobiony na czas Adwentu, czas refleksji. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello Lucia!

    Beautiful advent decorations! I love your christmas roses and all your candles.

    Have a nice weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marit, I also love Advent.
      Early in the dark, smoke candles.
      I really like the December roses.
      Have a nice weekend.

      Usuń
  6. Hallo Lucja, Deine Adventskreationen sind wunderbar. Ich wünsche Dir eine schöne Adventszeit. Schicke mir bitte deine E-Mail Adresse!
    ♥-liche Grüße
    Crissi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crissi, ich danke Ihnen sehr für den netten Kommentar.
      Ich wünsche Ihnen ein angenehmes Wochenende.

      Usuń
  7. Muy lindas las coronas y las velas. Feliz día.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello dear Lucia!
    Beautiful arrangements for Christmas!
    I liked everything, including candles!
    Have a great weekend my dear!
    A warm hug!
    *ELENA*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * Elena*, Advent is a beautiful time of waiting for the coming of the Child.
      I wish you a nice weekend.

      Usuń
  9. Piękne ozdoby, widać w nich ogromną staranność i smykałkę do tworzenia tego typu rzeczy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, lubię przyozdobić dom na poszczególne święta...
      A co do ozdób? jestem na początku drogi w tworzeniu...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Ciemierniki już kwitną? :) Pięknie ozdobiony i przygotowany dom. Jak ten czas szybko leci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciemierniki kwitną już od miesiąca...Masz rację, czas bardzo szybko leci...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  11. happy first week of advent. may it be a blessed season for you!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tex, thank you very much for your kind wishes.
      I send greetings.
      I wish you a nice weekend.

      Usuń
  12. Witaj ! Twoje dekoracje to dzieła sztuki ! Tworzą prawdziwie świąteczny klimat. Ja na razie mam małą gwiazdę betlejemską, taki mały akcent a daje tyle radości.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, jesteś bardzo miła. Masz rację, każdy drobiazg w mieszkaniu powinien sprawiać radość...Radość jest tym większa, gdy jest to żywa roślina.
      Ślę moc serdeczności.

      Usuń
  13. Very nice post!
    Thanks & Welcome for your comment and your visit to my blogs.
    Have a nice day! Cath.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Łucjo! Również bardzo lubię ten czas... Twoje ozdoby - cudne! U nas tradycyjnie jutro przywędrują świąteczne klimaty.. Serdecznosci i jak najlepszego czasu oczekiwania życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adwent to szczególny czas. Bardzo różnie przeżywany przez różnych ludzi.
      Dla mnie to wyciszenie i zastanowienie się nad życiem...
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  15. Dzisiaj robiłam adwentowe ozdoby. Cały dzień padało, było pochmurno...
    Przyśpieszyłam trochę nastrojowy, adwentowy czas...
    Tobie również życzę jak najlepszego czasu oczekiwania...

    OdpowiedzUsuń
  16. czas wyciszenia,...
    Życzymy Ci, by był dla Ciebie owocnym okresem przygotowań ;)
    Pozdrawiamy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że będzie to czas refleksji...
      Może też mniej komputera?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  17. Beautiful Christmas opening images, I love them!
    Have a nice weekend!

    OdpowiedzUsuń
  18. dziękuję i wzajemnie Lusiu...
    u mnie jak zwykle od paru lat nie jest fajnie i to akurat na adwent...no ale cóż...
    widzę, że pokazałaś obraz Zwiastowanie... Fra Angelica... bardzo go lubię ... już raz nawet go zdecoupagowałam...
    ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, mam nadzieję, że wszystko ułoży się...
      Bardzo lubię obraz Zwiastowanie... Fra Angelica.
      Ja tę bardzo lubię tego malarza. Widziałam kilka jego prac.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  19. "W Adwentowej ciszy
    czekamy na przyjście z nieba
    Tego co kiedyś w żłobie
    dziś w białym opłatku chleba
    Chociaż niepokój i trwoga
    serca i dusze ogarnia
    czekamy aż je oświetli
    betlejemska latarnia
    Ona przyniesie nadzieję
    na Zbawienie człowieka
    tam gdzie maleńka miłość
    nasze serca ogrzeje" R.Sobik
    Życzę Ci udanego duchowego przeżycia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie, Tobie również życzę udanego adwentowego przeżywania.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Oby zabieganie przedświąteczne nie przytłoczyło czasu duchowej zadumy adwentowej. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję. Nie czynię pewnych rzeczy na ostatni moment.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  21. Lovely candle arrangements, Lucia. Hapoy Advent!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj
    Ale także czas przebaczania, czynienia dobra i spokoju.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to czas przebaczania i czynienia dobra...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Adwent to piękny okres. Czas jakby spowalnia. Lubię ten moment oczekiwania na święta. A już w ogóle jest pięknie, kiedy za oknem pada delikatny śnieżek. Trzeba przyznać, że jest wówczas naprawdę magicznie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię ten czas...Jest bardzo piękny...
      I konieczny na uporządkowanie wielu spraw i myśli
      a radosne oczekiwanie wyzwala w nas pokorę i piękno.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  24. What a wonderful post this is, Lucia.
    I wish you a beautiful Advent.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nostalgiczny i magiczny czas.Jak bardzo przybliża on nam wszystkim wspanialy czas zbliżających się świąt.Bardzo go lubię.Przepiękne są Twoje wpisy, to takie dopracowane perełki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pilnuję i czuwam by huczący wokół rozgardiasz przedświątecznych przygotowań nie przytłumiał mocy pamięci o nieprawdopodobnym zdarzeniu jakim było Wcielenie.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  26. Pięknie piszesz. Adwent, kiedy dni krótkie i ciemne skłania do refleksji ale tak trudno ogarnąć codzienność. Też obiecałam sobie spokój i wyciszenie, bo wtedy Święta stają się prawdziwym przeżyciem i Świętem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ach tak, adwent. Jest to okres kiedy ja też staram się w pełni przygotować do świąt. Wcześniej nie dopuszczałem do swojej świadomości też świątecznej gorączki, którą oferuje nam na co dzień świat. Teraz już zaczynam bardziej o tym myśleć, ale nadal nie poddaje się gorączce, bo życie jest zbyt długie na szybkość, trzeba się rozkoszować każdą chwilą z osobna :) Też miałem w tm roku przygotować wieniec adwentowy, ale zabrakło mi trochę czasu, może jeszcze jutro to nadrobię... :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo piękny post! Przeczytałam i obejrzałam z ogromną przyjemnością. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Una bonita preparación del adviento nos has dejado con esos hermosas decoraciones y con las bonitas palabras de reflexión, un abrazo fuerte.

    OdpowiedzUsuń
  30. Oczy mi się kleją...chyba pójde spać......tylko jeszcze do Łucji zajrzę.......


    Piękne słowa i ważne...... przebaczenie, wiara, przymierze z Bogiem, nadejście Mesjasza...
    Będę się starała pamiętać Twoje słowa....by godnie zasiąść przed wigilijnym stołem....
    --------------
    Jeszcze raz dziękuję za piękne słowa na dobranoc ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. A beautiful post dear Lucia, your words, thoughts and decorations to celebrate Advent.
    Peace and love to you!
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak adwent służy do przemyśleń i postanowień...
    Piękna dekoracja,wieniec adwentowy ze świeczkami bardzo przypadł mi do gustu,delikatny i wymowny.
    Pozdrawiam Lusi cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  33. Your photos are beautiful!
    Greetings, SK

    OdpowiedzUsuń
  34. Oby ten czas był taki, jak piszesz, by troski dnia codziennego nie przysłoniły nam piękna oczekiwania...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Wow, beautiful candle arrangements! Thank you for sharing

    OdpowiedzUsuń
  36. Z pierwszą niedziela Adwentu i pierwsza świeca pozdrawiam
    j

    OdpowiedzUsuń
  37. Beautiful, Lucia! Your fireplace is decorated with candles, flowers, is lovely!
    Happy advent!

    OdpowiedzUsuń
  38. Lubię ten moment oczekiwania na święta. A już w ogóle jest pięknie, kiedy za oknem pada delikatny śnieżek.Jak zawsze cudownie i pieknie oraz nastrojowo serdeczności adwentowe pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Zauważyłam u siebie pewną prawidłowość, od czasu, kiedy święta spędzam poza domem, mam większy dystans do zewnętrznych przejawów przygotowań przedświątecznych i więcej czasu na zadumę i wyciszenie niż w latach, kiedy więcej czasu zajmowało sprzątanie, zakupy, prezenty i cała ta szamotanina. Szalenie lubię obrazy Zwiastowania.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo piękny, świece świecą!
    ♥Buziaki♥
    Crissi ☺

    OdpowiedzUsuń
  41. Lubię czekać na święta...piękny ten stroik z pierwszego zdjęcia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Życzę Ci, abyś czas oczekiwania na Boże Narodzenie spędziła zgodnie ze swoimi oczekiwaniami.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo miłe oczekiwanie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Magnifiques photo Lucia !
    Bon 1er dimanche de l'Avent
    amicalement, Emma

    OdpowiedzUsuń
  45. Miłego oczekiwania zatem, piekne zdjęcia :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. W moim rodzinnym domu, przestrzegano wszelkich zwyczajów związanych z adwentem. Teraz bywa z tym różnie. Księżniczka zazwyczaj ma adwentowe czekoladki i z wielkim pietyzmem zjada każdego dnia jedną z nich. W dzisiejszych czasach zapominamy o tradycji, może i szkoda. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  47. Mange flotte ideer til advent pynt!
    Jeg likte så flott den første og den med julerose og mose rundt potten:)
    Ønsker en fin søndag:))

    OdpowiedzUsuń
  48. Beautiful shots of the advent decorations.

    OdpowiedzUsuń
  49. Dobrze sie zatrzymac...Piekny post Lusiu.
    Sciskam:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Pięknie przystrojony dom:)))wszystko przygotowane niezwykle starannie:)))Pozdrawiam serdecznie i udanego tygodnia życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  51. Również Tobie Łucjo życzę bogatego w duchowe przeżycia okresu oczekiwania adwentowego. Jutro, skoro świt idę na pierwszą mszę roratnią. U nas , w dominikańskiej bazylice ta Msza święta ma szczególna atmosferę, a świątynia rozjaśniona tysiącem świeczek, jest jest pełna. Pozdrawiam, Tomasz

    OdpowiedzUsuń
  52. Lusiu, życzę pięknych, głębokich przeżyć adwentowych:)

    OdpowiedzUsuń
  53. jak zawsze pięknie :)
    ps. nie wiedziałam o tych świecach,
    ściskam Justyna

    OdpowiedzUsuń
  54. Adwent się rozpoczął, pierwsza świeca już wczoraj zapalona i u mnie nawet wczoraj kolęda już była.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  55. Everything is beautiful about this post. Your arrangements are lovely with winter flowering hellebores? and greenery. It is a good time to reflect on Christmas and not rush around doing too much.
    Thank you for this reminder.
    Betty

    OdpowiedzUsuń
  56. Przepiękny post Lusiu :) Ponieważ jestem osobą wierzącą dla mnie ten czas też jest szczególny, bardzo osobisty, wręcz intymny. Uwielbiam ten czas oczekiwania i skupienia zarazem, słuchania słowa Bożego i blasku świec adwentowych. Pozdrawiam ciepło Ina

    OdpowiedzUsuń
  57. Boże Narodzenie to piękny czas, aby żyć wiarą.

    Podoba mi swoje wieńce adwentowe.

    Buziaki

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  58. u mnie tez w domu pali sie pierwsza swieczka w adventowym swieczniku :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja również zapaliłam pierwszą świecę na moim adwentowym stroiku...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Pięknie to robisz, świeczniki, dekoracje, widać, że sprawia Ci to ogromną przyjemność.
    Pozdrawiam serdecznie i miłego wieczoru życzę.

    OdpowiedzUsuń
  61. witaj Lusiu :)
    I wybacz. Bo dawno Cię nie odwiedzałem. Jakoś tak ostatnio nie piszę, nie publikuję, nie bywam...
    Adwent to czas magii i pokory. Czas na przemyślenia. Na zmiany. Na próbę bycia dobrym człowiekiem.. ;)
    Pozdrawiam Cię, i życzę spokoju, i dobrego przygotowania do świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Ależ zrobiło się nastrojowo :) Przyznaję, że dokąd nie znałam blogów, to i o wieńcu adwentowym nie wiedziałam, w mojej rodzinie nigdy nie robiło się żadnych dekoracji w tym czasie, a szkoda, bo to piękny zwyczaj i obecnie staram się go wprowadzić u siebie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Lovely shots. I like Advent, especially as the Swedes celebrate with candles and also we have Lucia Day on 13 Dec.

    OdpowiedzUsuń
  64. Cudowne stroiki,piękne,dla mnie najładniejszy to ten prostokątny...marzył mi się taki ale nigdzie nie znalazłam takiej prostokątnej podstawy,aż mi żal,ale może kupię do przyszłych świat:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Śliczne kompozycje :) Wspaniałe pomysły na wykorzystanie żywych roślin! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...