poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Do lasu zawitała wiosna...





Wiosna, to pora roku, na którą czekałam ze szczególnym utęsknieniem...  W moim ogrodzie jej nadejście zwiastowały przebiśniegi, krokusy, śnieżniki, śnieżyczki, puszkiny... Cieszę się, że z każdym dniem  ogród nabiera kolorów i piękna...  W moim życiu odgrywa on bardzo ważną rolę... Bez niego mój świat byłby ubogi i bezbarwny...

Chciałam też sprawdzić czy do lasu też już zawitała wiosna... Mimo porannych mgieł, wiedziałam, że będzie słoneczny dzień... Weszłam na skraj lasu... Oniemiałam z zachwytu...  Och, ona już tu jest... Zazieleniły się drzewa i zarośla... Słonce przebijało się między konarami drzew rozświetlając leśne polany... Było tak pięknie.... Polany pokryte były niebiesko-fioletowymi przylaszczkami i białymi, delikatnymi zawilcami...

Na leśnych pagórkach wśród suchych traw rozkwitały krokusy... Wśród kobierców kwiatowych zauważyłam różowo-niebiesko-fioletową miodunkę... Tuż przy szemrzącym strumyku rosły ogromne, żółte plamy... To zakwitł jaskier wiosenny potocznie nazywany pszonką... Kiedyś nagminnie zbierany na przednówku...  Faktycznie to prawdziwa pychotka...  Doskonały składnik sałatek i skarbnica witaminy C

Kiedy przychodzi wiosna, to jesteśmy szczęśliwsi i radość w nas wstępuje... Dni są coraz dłuższe, słońce wznosi się coraz wyżej a jego promienie działają niczym najcudowniejszy balsam... Za kilkanaście dni nadejdzie najpiękniejszy miesiąc...maj. W lasach zakwitną wonne czeremchy, w ogrodach różnokolorowe bzy ze zniewalającym zapachem, w sadach, drzewa pokryją się białymi i różowymi kwiatami... Cóż to będzie za cudowny widok...  Dla nich warto czekać wiele zimnych, szarych, mroźnych miesięcy...



22 komentarze:

  1. O, widzę, że na blogspocie powstał nowy blog.
    Będę go obserwować. Mam nadzieje, że z czasem się rozwinie. Życzę powodzenia i dużo odwiedzających.
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno, bardzo mi miło. Jesteś pierwszą osobą, która odwiedziła mojego bloga. Mam nadzieję, że nauczę się z czasem sprawnie go obsługiwać.

      Usuń
  2. śliczny blog dałam do obserwacji i też zapraszam dziękuję za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, bardzo dziękuję. Będę wierną Twoją obserwatorką.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Łucjo-Mario, wpisałam twój blog do ulubionych. Będę do niego często zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, tak się cieszę. Jest mi bardzo miło.
      Mam obawy, czy kiedyś tego wszystkiego nauczę się.
      To trochę jak czarna magia. Może powoli...
      Dziękuję.

      Usuń
  4. Witaj w blogosferze, Łucjo-Mario:))) Zajrzałam do Ciebie z bloga Lotki, z którą już sobie wspaniale blogujemy od dawna. W ramce o mnie przeczytałam o Twoich zainteresowaniach, pokrywają się z moimi. Serdecznie więc Cię zapraszam do siebie. Urzekły mnie Twoje zdjęcia, przepiękne... A wiosna? Wiosna to magia:))) Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Clisho, cieszę się, że do mnie zawitałaś. Jesteś osobą tak mile widzianą. Zaraz umieszczę Cię w moich ulubionych. Boś ulubiona dla mnie!!!!!

      Usuń
  5. Szukajcie a znajdziecie!
    Znalazłam, wiosną się zachwyciłam.
    Do ulubionych dodałam.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jolu, dziękuję, że mnie odszukałaś. Idzie mi jak po grudzie. Co będzie dalej zobaczymy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Znalazłaś w lesie cudowną wiosnę. Można na nią patrzeć i patrzeć.Moja była o wiele skromniejsza. Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gigo, tak mi miło, że mnie pocieszasz.
      Bardzo dziękuję.

      Usuń
  8. Jak to jak po grudzie ??? idzie Ci świetnie !!!
    zdjęcia cudnej urody, czyta się świetnie
    oczywiscie kopiuję do siebie adres
    -----------
    wiesz czego mi brakuje - maleńkiego Twojego zdjątka na wizytówce
    żebym za każdym razem , jak tu przyjdę, mogła się uśmiechnać - dzień dobry Łucjo-Mario
    a na pozegnanie pomachać Ci ...

    NIczego nie przyniosłam z sobą na ten pierwszy raz - zostawiam więc tylko uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinko, najważniejszym prezentem jesteś TY.
      Bardzo dziękuję,że mnie odwiedziłaś.
      Bardzo dziękuję.

      Usuń
  9. no na razie nie czuje tej wiosny przez tą pogodę,ale mam nadzieje że już nie długo u mnie w Lublinie wyjży słońce:)
    A kwiaty cudowne:)Jeszcze takich tej wiosny to nie widziałam:)

    Zapraszam do mnie:www.kolorowe-i-nie-life-n.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimowy, miło mi oczywiście, że wpadnę do Ciebie.
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  10. techniczna uwaga - dobrze zrobiłaś, że powiększyłaś zdjęcia, jeszcze jest piękniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malino, bardzo dziękuję. Niestety, wcześniej nie wiedziałam jak mam to zrobić.

      Usuń
  11. Witaj, wspaniała wiosna jest u Ciebie, las i jego rośliny zaprezentowałaś znakomicie, będę do Ciebie zaglądać :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talibro, dziękuję. Tak bardzo się cieszę, że mnie odwiedziłaś.
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Klik dobry:)
    Ależ tu kwiatowo. Aż się oczy śmieją i dusza do lasu wyrywa. A jeszcze w tym roku w lesie nie byłam. Cały czas aura nie sprzyja spacerom i wycieczkom.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. wiesz co - gdy zdjęcia były małe to najbardziej podobały mi się przybliżenia ale teraz jak zwiększyłaś format wydobyło się piękno lasu z pszylaszczkami
    trzecie zdjęcie od góry jest tak piękne i magiczne, że dech zapiera
    ale dopiero teraz dobrze to widać
    ten format jest taki jaki powinien, najlepszy do eksponowania urody zdjęć , no i czarne tło - fantastyczne

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...